FlyEgypt odbijen za letove od Niša do Hurgade

Zahtev egipatske aviokompanija FlyEgypt da uspostavi liniju od Niša do Hurgade je odbijen od strane srpskih vazduhoplovnih vlasti.

Datum / Date: 09.04.2019.

Autor / Author: Aviatica

Kako Aviatica ekskluzivno saznaje, egipatska aviokompanija FlyEgypt nije dobila dozvolu da uspostavi letove do Niša.

Liniju je najavio ambasador Egipta u Srbiji prilikom posete Gradu Nišu, početkom marta. On je tada izjavio da je zahtev za izdavanjem dozvole već upućen srpskim vazduhoplovnim vlastima.

Pojedini domaći mediji su kasnije preneli da se radi o avio kompaniji Air Cairo, koja već ima letove do Beograda, ali kako je Aviatica saznala, u pitanju je aviokompanija FlyEgypt, koja je zahtev podnela još pre pet meseci.

Direktorat civilnog vazduhoplovstva je nakon sprovedene procedure, još sredinom marta, odbio ovaj zahtev jer je primio mišljenje Ministarstva saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture u kome je navedeno da planirani letovi nisu u skladu sa međudržavnim sporazumom o vazdušnom saobraćaju između Srbije i Egipta.

Aviokompanija FlyEgypt je mlada. Prve letove je obavila 2015. godine. Raspolaže flotom od 10 aviona Boeing 737-700/800 i leti do destinacija u Egiptu, Jordanu, Saudijskoj Arabiji i Kuvajtu. Želja kompanije je da proširi avio operacije i na Evropu i da se pozicionira kao egipatska low cost aviokompanija. U međuvremenu obavlja brojne čarter letove, dovodeći turiste do omiljenih letovališta na Crvenom moru – Hurgade i Šarm el Šeika.

Manje letova i do Beograda

Druge dve egipatske aviokompanije koje održavaju redovan saobraćaj ka Srbiji su takođe dobile odbijenicu od strane srpskih vazduhoplovnih vlasti za nameravano povećanje broja letova.

Kako je Aviatica saznala, i Air Cairo i Al Masria su tražili veći broj letova do Beograda. Air Cairo je čak hteo da leti svakodnevno. Iz DCV-a im je traženo da promene zahtev da bi mogli da dobiju dozvolu i da se vrate na prošlogodišnji broj letova: pet nedeljno za Air Cairo i dva nedeljno za Al Masriju, uz mogućnost da po potrebi na tim letovima Al Masria koristi širokotrupne avione A330, koje je i prošle godine slala za Beograd.

Manje putnika na niškom aerodromu

Aerodrom Konstantin Veliki u Nišu je u prvom tromesečju ove godine registrovao 75.000 putnika, što je za 10.000 manje u odnosu na isti period prošle godine. Prevezeno je i manje robe, 99 tona u odnosu na 258 tona prošle godine.

Vlada Srbije je nedavno raspisala tender za pronalazak zainteresovanih aviokompanija koje bi održavale 12 linija iz Niša koje su proglašene linijama od javnog interesa i za koje će prevoznici dobijati subvenciju države.

Pratite nas na Facebook-u da biste uvek saznali najnovije vesti iz avijacije